För ett år sedan

Då trodde jag inte att jag skulle ligga i en säng i Sunne och ha en underbar pojkvän, att jag skulle ha två jobb och att jag skulle njuta av livet så mycket som jag gör. Nej för ett år sen grät jag var och varannan dag, jag kunde vända mig ut och in inför någon jag inte kände. Min osäkerhet smög sig fram och jag ville inte stå på egna ben. Jag festade oerhört mkt, åt dåligt, tränade fel och jag trivdes inte med något. Jag var på rymmen från mig själv. Detta var på grund av att mitt ett och ett halvt långa förhållande hade tagit slut. Enligt mig då så rasade hela min värld eftersom jag då trodde att jag och han hade en lång framtid tillsammans.
Nu när jag blickar tillbaka så inser jag att de var en bra tid för mig, att jag kom ifrån en trasig förhållande som inte alls var bra sista halvåret och att jag gjorde alla misstag som jag lärde mig av. De fick mig att växa fruktansvärt mycket som person och jag har nu äntligen börjat finns tillbaka till mig själv. Att jag lärde känna många nya människor var inte heller något dåligt för med nys kontakter kunde jag skapa en ny start. Och som jag vet hade jag heller aldrig sökt sommarjobb på Sunne vattenland och då hade jag aldrig träffat de underbara människor som faktiskt står mig närmast idag.
Men för ett år sen trodde jag aldrig att jag skulle kunna lära mig något av den tiden. Men de gjorde jag. Nu står jag på egna ben, ska snart ta studenten, lever ett sunt liv, jobbar, tar vara på dom jag faktiskt tycker om och på mig själv.

Så här har ni mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0